PROJEKTY

AKADEMIA LIDERÓW 2023

„AKADEMIA LIDERÓW III – jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty w zespole? Podniesienie kompetencji zawodowych turystycznej kadry menadżerskiej”


AKADEMIA LIDERÓW III
– zakres projektu obejmuje realizację następujących działań:

Część I – Cykl szkoleniowy „Lider Talentów, czyli jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty”

W cyklu szkoleniowym „Lider Talentów, czyli jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty” weźmie udział 16 liderów lokalnych.
Cykl przeznaczony będzie dla kadry zarządzającej ROT-ów (dyrektor lub prezes /członek zarządu ROT) i będzie trwać 6 miesięcy. Moduły szkoleniowe on-line odbywać się będą 1 raz w miesiącu. Każdy z nich będzie trwać co najmniej 4 godziny.
W trakcie całego projektu raz w miesiącu dla menedżerów odbywać się będą również sesje mentoringowe / konsultingowe, które trwać będą 1 godzinę.
Przewiduje się również ustalanie Indywidualnego Raportu Talentów Gallupa dla menedżera oraz dla wybranego przez niego pracownika z branży turystycznej, który będzie również uczestnikiem projektu rozwojowego / coachingowego, w ramach którego menedżer będzie prowadził proces coachingowy z wybranym pracownikiem w oparciu o metodologię Talentów Gallupa. Realizacja projektu rozwojowego odbędzie się ze wsparciem wykwalifikowanego coach’a.

Harmonogram i tematyka zajęć

Moduł 1 – szkolenie 30.05.2023 „Autentyczny, silny i inspirujący lider w trudnych dla turystyki czasach VUCA”
sesja mentoringowa – 13.06.23

Moduł 2 – szkolenie 15.06.2023 „Buduj siłę i motywację swojego zespołu na talentach”
sesja mentoringowa – 29.06.23

Moduł 3 – szkolenie 11.07.2023 „Rozwój talentów w zespole”
sesja mentoringowa – 25.07.23

Moduł 4 – szkolenie 03.08.2023 „Lider turystyki jako coach” 
sesja mentoringowa – 29.08.23

Moduł 5 – szkolenie 07.09.2023 „Angażujące stawianie i egzekwowanie celów” 
sesja mentoringowa – 26.09.23

Moduł 6 – szkolenie 03.10.2023 „Odważne rozmowy z pracownikami”
sesja mentoringowa – 17.10.23

 

Część II – Program rozwojowy „Zarządzanie talentami i potencjałem ludzi”

Program rozwojowy „Zarządzanie talentami i potencjałem ludzi” będzie składał się z dwóch modułów szkoleniowych i będzie dedykowany grupie 100 menedżerów lokalnych, członków i pracowników regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych. Rozpoczęcie programu rozwojowego „Zarządzanie talentami i potencjałem ludzi” planowane jest po zrealizowaniu projektu Lider talentów, przedstawicieli kadry menedżerskiej regionalnych organizacji turystycznych.

Seria sześciu 4-godzinnych spotkań tematycznych dla kadry menedżerskiej, działającej w obszarze promocji turystyki, prowadzona będzie w formie szkoleniowo-warsztatowej. Spotkania będą realizowane on-line. Realizacja 3 warsztatów czterogodzinnych dla każdej grupy liczącej 50 osób, oznacza w sumie 6 warsztatów dla 100 osób. Warsztaty w niewielkiej grupie (50 osób) bazować będą na pracy pomiędzy uczestnikami i zapewnią większą otwartość na kontakt z trenerem, zadawanie pytań.

Harmonogram i tematyka zajęć

Warsztat 1 – Najważniejsze trendy w skutecznym zarządzaniu ludźmi i kim musimy się stać, jako liderzy, aby skutecznie osiągać cele w obecnym świecie VUCA
grupa 1 – 25 października 2023
grupa 2 – 27 października 2023

Warsztat 2 – Zarządzanie potencjałem i talentami ludzi, aby budować prawdziwe zaangażowanie ludzi do wspólnego osiągania celów
grupa 1 – 9 listopada 2023
grupa 2 – 23 listopada 2023

Warsztat 3 – Jak, jako lider, mogę budować odporność psychiczną moich pracowników i wpływać na ich dobrostan psychiczny, który pozwoli na skuteczne osiąganie celów?
grupa 1 – 30 listopada 2023
grupa 2 – 1 grudnia 2023

 

 

„Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, zgodnie z zawartą Umową nr 2023/0070/1859/UDOT/DT/BP”

 

 

 

AKADEMIA LIDERÓW 2022

„Akademia Liderów – podniesienie kompetencji zawodowych kadry menadżerskiej na temat zarządzania destynacją turystyczną i jakością produktów turystycznych – II edycja”

Akademia Liderów 2022 – cykl konferencyjno-szkoleniowy, składający się z 5 spotkań, przeznaczony dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami zadania była kadra menadżerska organizacji funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT.

Celem głównym projektu – zakładającego realizację spotkań szkoleniowych oraz konferencji, a także wydanie Podręcznika dobrych praktyk i materiały w mediach branżowych, jest wzmocnienie kompetencji kadr zarządzających polską turystyką.

Cele szczegółowe projektu:

  • rozszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania markami terytorialnymi,
  • rozszerzenie wiedzy z zakresu podnoszenia jakości produktów turystycznych – głównie obszarowych, liniowych i sieciowych oraz ich komercjalizacji,
  • rozszerzenie wiedzy z zakresu marketingu i narzędzi promocji marek w kontekście rozwoju kompetencji cyfryzacji i automatyzacji procesów,
  • dostosowanie metod świadczenia usług turystycznych oraz produktów turystycznych oraz ich komunikacja i marketing do nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19,
  • rozszerzenie wiedzy z zakresu kompetencji społecznych w tym sieciowej, umiejętności budowania grupy,
  • umiejętności tworzenia nowych procesów świadczenia usług turystycznych z wykorzystaniem Internetu, zarządzania sieciowego,
  • podniesienie wiedzy w zakresie zrównoważonego rozwoju (jego trzech filarów: gospodarczego, społecznego oraz świadomości ekologicznej).

Harmonogram i tematyka zajęć:

1) 04.11.2022 – piątek – Temat 1: „Skuteczne kampanie promocyjne w turystyce – dobre praktyki. Czy potrzebna nam odwaga w komunikacji marketingowej destynacji?”

2) 18.11.2022 – piątek – Temat 2: „Efektywna promocja w Internecie – nowe trendy w marketingu w wyszukiwarkach i wykorzystanie nowych mediów społecznościowych w komunikacji marki”

3) 07.12.2022 – środa – Temat 3: „Zarządzanie marką turystyczną w kryzysie”

4) 14.12.2022 – środa – Temat 4: „Sprzedaż oferty turystycznej – transfer najlepszych strategii sprzedażowych z innych branż do branży turystycznej”

15.12.2022 – czwartek – Konferencja podsumowująca projekt „Sukces promocyjny i sprzedażowy w dobie kryzysu”

 

 

 

„Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą Umową nr 2022/0011/1859/UDOT/DT/BP”

 

 

 

AKADEMIA LIDERÓW

Akademia Liderów – to cykl specjalistycznych szkoleń, które odbyły się metodą online/lub hybrydową.  Były one przeznaczone dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami tego zadania była kadra menadżerska organizacji, funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT. W ramach działań odbyła się także konferencja podsumowująca cykl szkoleń, powstała także publikacja „Poradnik dobrych praktyk – jak skutecznie i efektywnie zarządzać marką terytorialną. Efekty projektu były oczywiście promowane w mediach.

 

 Kluczowe zadania:

  1. „Akademia Liderów” – cykl specjalistycznych szkoleń, które odbędą się metodą online/lub hybrydową.  Są przeznaczone dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami tego zadania będzie kadra menadżerska organizacji, funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT.
  2. Konferencja podsumowująca cykl szkoleń w ramach „Akademii Liderów”
  3. Promocja w mediach efektów projektu.
  4. Publikacja „Poradnik dobrych praktyk – jak skutecznie i efektywnie zarządzać marką terytorialną?”

 

Celem głównym projektu – zakładającego realizację spotkań szkoleniowych, konferencji a także wydanie publikacji i materiału promocyjnego  będzie wzmocnienie kompetencji kadr zarządzających polską turystyką.

Cele szczegółowe projektu:

  • rozszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania markami turystycznymi,
  • rozszerzenie wiedzy z zakresu podnoszenia jakości produktów turystycznych – głównie obszarowych, liniowych i sieciowych,
  • rozszerzenie wiedzy z zakresu marketingu i narzędzi promocji marek przy wykorzystaniu m.in. cyfryzacji i automatyzacji procesów,
  • dostosowanie metod świadczenia usług turystycznych oraz produktów turystycznych oraz ich komunikacja i marketing do nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19,
  • rozszerzenie wiedzy z zakresu kompetencji społecznych w tym współpracy sieciowej, umiejętności budowania grupy
  • podniesienie wiedzy w zakresie świadomości ekologicznej.

Starannie wyselekcjonowani  eksperci polscy oraz zagraniczni zaprezentują tematy najbardziej interesujące obecnie  kadrę menadżerską – jak wzmocnić destynację turystyczną, jak poprawić jakość usług świadczonych przez branżę turystyczną, jakie są trendy (po-covidowe) w marketingu turystycznym, jak zaplanować kampanię promocyjną, jakie są możliwości wsparcia dla działalności inwestycyjnej i promocyjnej.

Link na warsztaty: kliknij tutaj

Harmonogram i tematyka zajęć:

1). 26.10.2021 – wtorek – Temat 1: Koncepcja tworzenia i rozwoju marki terytorialnej z wykorzystaniem najlepszych przykładów z kraju i zagranicy.

  1. Budowanie i wdrażanie strategii marki
  2. Kreowanie marki terytorialnej w odniesieniu do obszaru, szlaku, produktu etc.
  3. Rola poszczególnych partnerów w procesie kreowania marki terytorialnej
  4. Zarządzanie portfelem marek terytorialnych i rozwój turystyki krajowej.

2). 08.11.2021 – poniedziałek – Temat 2: Komercjalizacja oferty turystycznej. Omówienie dostępnych praktyk i rozwiązań.

  1. Certyfikacja produktów i usług turystycznych – przykłady stosowanych rozwiązań.
  2. Współpraca partnerów – ich role i współpraca – rozwiązania sieciowe
  3. Sprzedaż – najbardziej efektywne narzędzia

3).  19. 11.2021 – piątek – Temat 3:  Badania ruchu turystycznego i ich praktyczne wykorzystanie w kształtowaniu polityki rozwoju marki i produktów i ich marketingu .

  1. Metodologia
  2. Zakres badań
  3. Sposoby wykorzystywania i dystrybucji badań w zakresie budowania marki i tworzenia produktów turystycznych

4). 24.11.2021 – środa – Temat 4: Kampanie promocyjne – skuteczność a nakłady.

  1. Zasady tworzenia skutecznych kampanii promocyjnych.
  2. Najbardziej skuteczne narzędzia
  3. Przykłady skutecznych kampanii promocyjnych z uwzględnieniem pandemii.

5). 30.11.2021 – wtorek – Temat 5: Zarządzanie marką terytorialną.

  1. Systemy zarządzania marką turystyczną funkcjonujące na świecie
  2. Rola lidera, dobre i złe praktyki, analiza przypadków.
  3. Funkcjonowanie DMO z wykorzystaniem najlepszych przykładów z kraju i zagranicy. promocyjne, prowadzenie i rozliczanie.

6). 10.12.2021 – piątek – Temat 6: Modele zintegrowanego zarządzania w turystyce na przykładzie wybranych krajów europejskich. Analiza porównawcza w odniesieniu do uzyskiwanych efektów – zmiana terminu z 15.11.2021

  1. Systemy zarządzania turystyką na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym.
  2. Instytucje i relacje pomiędzy nimi.
  3. Role poszczególnych interesariuszy rynku oraz ich funkcje i zadania.

7). 13.12.2021 – poniedziałek – Temat 7: Fundusze europejskie nowej perspektywy na przedsięwzięcia turystyczne – przegląd programów operacyjnych, wzorcowy projekt, przykłady najciekawszych realizowanych projektów turystycznych w Polsce i zagranicą – zmiana terminu z 07.12.2021

  1. Fundusze na poziomie europejskim.
  2. Fundusze na poziomie krajowym, regionalnym.
  3. Przykłady dobrych praktyk.

14.12.2021 r. – wtorek – Konferencja podsumowująca projekt

 

 

,,Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy  i Technologii zgodnie z zawartą Umową nr III/17/P/63003/2820/21/DT”