AKADEMIA LIDERÓW 2023
„AKADEMIA LIDERÓW III – jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty w zespole? Podniesienie kompetencji zawodowych turystycznej kadry menadżerskiej”
AKADEMIA LIDERÓW III – zakres projektu obejmuje realizację następujących działań:
Część I – Cykl szkoleniowy „Lider Talentów, czyli jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty”
W cyklu szkoleniowym „Lider Talentów, czyli jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty” weźmie udział 16 liderów lokalnych.
Cykl przeznaczony będzie dla kadry zarządzającej ROT-ów (dyrektor lub prezes /członek zarządu ROT) i będzie trwać 6 miesięcy. Moduły szkoleniowe on-line odbywać się będą 1 raz w miesiącu. Każdy z nich będzie trwać co najmniej 4 godziny.
W trakcie całego projektu raz w miesiącu dla menedżerów odbywać się będą również sesje mentoringowe / konsultingowe, które trwać będą 1 godzinę.
Przewiduje się również ustalanie Indywidualnego Raportu Talentów Gallupa dla menedżera oraz dla wybranego przez niego pracownika z branży turystycznej, który będzie również uczestnikiem projektu rozwojowego / coachingowego, w ramach którego menedżer będzie prowadził proces coachingowy z wybranym pracownikiem w oparciu o metodologię Talentów Gallupa. Realizacja projektu rozwojowego odbędzie się ze wsparciem wykwalifikowanego coach’a.
Harmonogram i tematyka zajęć
Moduł 1 – szkolenie 30.05.2023 „Autentyczny, silny i inspirujący lider w trudnych dla turystyki czasach VUCA”
sesja mentoringowa – 13.06.23
Moduł 2 – szkolenie 15.06.2023 „Buduj siłę i motywację swojego zespołu na talentach”
sesja mentoringowa – 29.06.23
Moduł 3 – szkolenie 11.07.2023 „Rozwój talentów w zespole”
sesja mentoringowa – 25.07.23
Moduł 4 – szkolenie 03.08.2023 „Lider turystyki jako coach”
sesja mentoringowa – 29.08.23
Moduł 5 – szkolenie 07.09.2023 „Angażujące stawianie i egzekwowanie celów”
sesja mentoringowa – 26.09.23
Moduł 6 – szkolenie 03.10.2023 „Odważne rozmowy z pracownikami”
sesja mentoringowa – 17.10.23
Część II – Program rozwojowy „Zarządzanie talentami i potencjałem ludzi”
Program rozwojowy „Zarządzanie talentami i potencjałem ludzi” będzie składał się z dwóch modułów szkoleniowych i będzie dedykowany grupie 100 menedżerów lokalnych, członków i pracowników regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych. Rozpoczęcie programu rozwojowego „Zarządzanie talentami i potencjałem ludzi” planowane jest po zrealizowaniu projektu Lider talentów, przedstawicieli kadry menedżerskiej regionalnych organizacji turystycznych.
Seria sześciu 4-godzinnych spotkań tematycznych dla kadry menedżerskiej, działającej w obszarze promocji turystyki, prowadzona będzie w formie szkoleniowo-warsztatowej. Spotkania będą realizowane on-line. Realizacja 3 warsztatów czterogodzinnych dla każdej grupy liczącej 50 osób, oznacza w sumie 6 warsztatów dla 100 osób. Warsztaty w niewielkiej grupie (50 osób) bazować będą na pracy pomiędzy uczestnikami i zapewnią większą otwartość na kontakt z trenerem, zadawanie pytań.
Harmonogram i tematyka zajęć
Warsztat 1 – Najważniejsze trendy w skutecznym zarządzaniu ludźmi i kim musimy się stać, jako liderzy, aby skutecznie osiągać cele w obecnym świecie VUCA
grupa 1 – 25 października 2023
grupa 2 – 27 października 2023
Warsztat 2 – Zarządzanie potencjałem i talentami ludzi, aby budować prawdziwe zaangażowanie ludzi do wspólnego osiągania celów
grupa 1 – 9 listopada 2023
grupa 2 – 23 listopada 2023
Warsztat 3 – Jak, jako lider, mogę budować odporność psychiczną moich pracowników i wpływać na ich dobrostan psychiczny, który pozwoli na skuteczne osiąganie celów?
grupa 1 – 30 listopada 2023
grupa 2 – 1 grudnia 2023
„Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, zgodnie z zawartą Umową nr 2023/0070/1859/UDOT/DT/BP”
AKADEMIA LIDERÓW 2022
„Akademia Liderów – podniesienie kompetencji zawodowych kadry menadżerskiej na temat zarządzania destynacją turystyczną i jakością produktów turystycznych – II edycja”
Akademia Liderów 2022 – cykl konferencyjno-szkoleniowy, składający się z 5 spotkań, przeznaczony dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami zadania była kadra menadżerska organizacji funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT.
Celem głównym projektu – zakładającego realizację spotkań szkoleniowych oraz konferencji, a także wydanie Podręcznika dobrych praktyk i materiały w mediach branżowych, jest wzmocnienie kompetencji kadr zarządzających polską turystyką.
Cele szczegółowe projektu:
- rozszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania markami terytorialnymi,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu podnoszenia jakości produktów turystycznych – głównie obszarowych, liniowych i sieciowych oraz ich komercjalizacji,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu marketingu i narzędzi promocji marek w kontekście rozwoju kompetencji cyfryzacji i automatyzacji procesów,
- dostosowanie metod świadczenia usług turystycznych oraz produktów turystycznych oraz ich komunikacja i marketing do nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu kompetencji społecznych w tym sieciowej, umiejętności budowania grupy,
- umiejętności tworzenia nowych procesów świadczenia usług turystycznych z wykorzystaniem Internetu, zarządzania sieciowego,
- podniesienie wiedzy w zakresie zrównoważonego rozwoju (jego trzech filarów: gospodarczego, społecznego oraz świadomości ekologicznej).
Harmonogram i tematyka zajęć:
1) 04.11.2022 – piątek – Temat 1: „Skuteczne kampanie promocyjne w turystyce – dobre praktyki. Czy potrzebna nam odwaga w komunikacji marketingowej destynacji?”
2) 18.11.2022 – piątek – Temat 2: „Efektywna promocja w Internecie – nowe trendy w marketingu w wyszukiwarkach i wykorzystanie nowych mediów społecznościowych w komunikacji marki”
3) 07.12.2022 – środa – Temat 3: „Zarządzanie marką turystyczną w kryzysie”
4) 14.12.2022 – środa – Temat 4: „Sprzedaż oferty turystycznej – transfer najlepszych strategii sprzedażowych z innych branż do branży turystycznej”
15.12.2022 – czwartek – Konferencja podsumowująca projekt „Sukces promocyjny i sprzedażowy w dobie kryzysu”
„Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą Umową nr 2022/0011/1859/UDOT/DT/BP”
AKADEMIA LIDERÓW
Akademia Liderów – to cykl specjalistycznych szkoleń, które odbyły się metodą online/lub hybrydową. Były one przeznaczone dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami tego zadania była kadra menadżerska organizacji, funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT. W ramach działań odbyła się także konferencja podsumowująca cykl szkoleń, powstała także publikacja „Poradnik dobrych praktyk – jak skutecznie i efektywnie zarządzać marką terytorialną. Efekty projektu były oczywiście promowane w mediach.
- „Akademia Liderów” – cykl specjalistycznych szkoleń, które odbędą się metodą online/lub hybrydową. Są przeznaczone dla przedstawicieli regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych z całej Polski. Adresatami tego zadania będzie kadra menadżerska organizacji, funkcjonujących w systemie promocji turystycznej Polski POT-ROT-LOT.
- Konferencja podsumowująca cykl szkoleń w ramach „Akademii Liderów”
- Promocja w mediach efektów projektu.
- Publikacja „Poradnik dobrych praktyk – jak skutecznie i efektywnie zarządzać marką terytorialną?”
Celem głównym projektu – zakładającego realizację spotkań szkoleniowych, konferencji a także wydanie publikacji i materiału promocyjnego będzie wzmocnienie kompetencji kadr zarządzających polską turystyką.
Cele szczegółowe projektu:
- rozszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania markami turystycznymi,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu podnoszenia jakości produktów turystycznych – głównie obszarowych, liniowych i sieciowych,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu marketingu i narzędzi promocji marek przy wykorzystaniu m.in. cyfryzacji i automatyzacji procesów,
- dostosowanie metod świadczenia usług turystycznych oraz produktów turystycznych oraz ich komunikacja i marketing do nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19,
- rozszerzenie wiedzy z zakresu kompetencji społecznych w tym współpracy sieciowej, umiejętności budowania grupy
- podniesienie wiedzy w zakresie świadomości ekologicznej.
Starannie wyselekcjonowani eksperci polscy oraz zagraniczni zaprezentują tematy najbardziej interesujące obecnie kadrę menadżerską – jak wzmocnić destynację turystyczną, jak poprawić jakość usług świadczonych przez branżę turystyczną, jakie są trendy (po-covidowe) w marketingu turystycznym, jak zaplanować kampanię promocyjną, jakie są możliwości wsparcia dla działalności inwestycyjnej i promocyjnej.
Link na warsztaty: kliknij tutaj
Harmonogram i tematyka zajęć:
1). 26.10.2021 – wtorek – Temat 1: Koncepcja tworzenia i rozwoju marki terytorialnej z wykorzystaniem najlepszych przykładów z kraju i zagranicy.
- Budowanie i wdrażanie strategii marki
- Kreowanie marki terytorialnej w odniesieniu do obszaru, szlaku, produktu etc.
- Rola poszczególnych partnerów w procesie kreowania marki terytorialnej
- Zarządzanie portfelem marek terytorialnych i rozwój turystyki krajowej.
2). 08.11.2021 – poniedziałek – Temat 2: Komercjalizacja oferty turystycznej. Omówienie dostępnych praktyk i rozwiązań.
- Certyfikacja produktów i usług turystycznych – przykłady stosowanych rozwiązań.
- Współpraca partnerów – ich role i współpraca – rozwiązania sieciowe
- Sprzedaż – najbardziej efektywne narzędzia
3). 19. 11.2021 – piątek – Temat 3: Badania ruchu turystycznego i ich praktyczne wykorzystanie w kształtowaniu polityki rozwoju marki i produktów i ich marketingu .
- Metodologia
- Zakres badań
- Sposoby wykorzystywania i dystrybucji badań w zakresie budowania marki i tworzenia produktów turystycznych
4). 24.11.2021 – środa – Temat 4: Kampanie promocyjne – skuteczność a nakłady.
- Zasady tworzenia skutecznych kampanii promocyjnych.
- Najbardziej skuteczne narzędzia
- Przykłady skutecznych kampanii promocyjnych z uwzględnieniem pandemii.
5). 30.11.2021 – wtorek – Temat 5: Zarządzanie marką terytorialną.
- Systemy zarządzania marką turystyczną funkcjonujące na świecie
- Rola lidera, dobre i złe praktyki, analiza przypadków.
- Funkcjonowanie DMO z wykorzystaniem najlepszych przykładów z kraju i zagranicy. promocyjne, prowadzenie i rozliczanie.
6). 10.12.2021 – piątek – Temat 6: Modele zintegrowanego zarządzania w turystyce na przykładzie wybranych krajów europejskich. Analiza porównawcza w odniesieniu do uzyskiwanych efektów – zmiana terminu z 15.11.2021
- Systemy zarządzania turystyką na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym.
- Instytucje i relacje pomiędzy nimi.
- Role poszczególnych interesariuszy rynku oraz ich funkcje i zadania.
7). 13.12.2021 – poniedziałek – Temat 7: Fundusze europejskie nowej perspektywy na przedsięwzięcia turystyczne – przegląd programów operacyjnych, wzorcowy projekt, przykłady najciekawszych realizowanych projektów turystycznych w Polsce i zagranicą – zmiana terminu z 07.12.2021
- Fundusze na poziomie europejskim.
- Fundusze na poziomie krajowym, regionalnym.
- Przykłady dobrych praktyk.
14.12.2021 r. – wtorek – Konferencja podsumowująca projekt
,,Dofinansowanie zadania publicznego ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii zgodnie z zawartą Umową nr III/17/P/63003/2820/21/DT”